There was an error in this gadget

Wednesday, September 11, 2013

Sept 10


Martidi, Settembre 10

 

Part of my homework was "Scrivi la giornata"

 

Mi sgevlia alle sei di mattina ma mi alza alle sei e mezzo. Dopo faccio la doccia. Poi mi lavoro i denti con lo spazzolino e dentrificio.

 

Mi vesto alle sette e un quarto. Dopo faccio colazione: espresso, frutto, e cereale o forse qualcosa dolce.

 

Alle otto vado fuori e cammino da Piazza Archimede. Prendo un'altra espresso e bevo a Fonte Diana. Dopo vado mi lezione dalle nove alle dodici. La lezioni di giorno fine alle dodici o dodici e un mezzo.

 

Dopo la lezione, compro atricoli a il negozio. Io compro lo standine e deterviso a mano. Passara a supermercato e compro cibo per pranzo. Alle tredici o quatordici ho mangio pranzo: proscuitto, formaggio, pane, e frutto.

 

La oro mi vestiti a mano. (Yes, I am actually washing my clothes by hand during the hottest part of the day as a way to cool off and save money.)

 

Alle diciassette faccio una passaggiata. Prendo un spuntino a Cafe Minerva e collegormi (mi collegare?) di internet.

 

Quando ritorno a casa, ricevo invito a cena di Singnori Aliffi.

 

OK, that was part of my homework - mistakes and all. The rest in English.

My hosts, Mr. & Mrs. Aliffi, invited me to dinner: "a simple spaghetti dinner".  Of course, I dressed for it and brought a very nice bottle of local wine as a gift for my hosts. Apparently, bringing a small gift for the host is traditional (arrivare mai a mani vuote) and/but hey didn't expect me to know about it. You'd think that I brought them something precious. ;-)  I was told "we eat as amiche, non c'é formale". To be invited to your hosts’ home for a home cooked meal as a friend is a great honor and I was almost struck dumb.  I did say almost, right?

 

The "simple spaghetti dinner" was amazing. Antipasti, pane, frittata (pomodori & cipolle), funghi (quatro tipi!), e cinque tipi olive. After that, there was the spaghetti with homemade salsa (sauce). For dessert, there was an assortment of frutta. They showed me how to eat fruit like a native Sicilian (how you eat it depends on the type of fruie). Simple, huh.

 

Dopo a cena noi guardanno il calcio a televisione. I didn't get to bed until mezzanotte.

 

Oh, did I mention that the one other person in the class dropped out? 4 individual hours of active lessons per day is making my brain full.

 

Big day tomorrow, cooking class!

No comments:

Post a Comment